Όχι στα εθνικιστικά συλλαλητήρια: “Λαοσύναξη”- κάλυψη για τους φασίστες




Στο εθνικιστικό συλλαλητήριο της 4ης Φλεβάρη, η Χρυσή Αυγή επιχείρησε να νομιμοποιήσει την παρουσία της κάτω από την κάλυψη που της έδωσε η Νέα Δημοκρατία, η Εκκλησία, οι συνιστώσες της κυβέρνησης όπως οι ΑΝΕΛ που καλούσαν στο συλλαλητήριο και βέβαια ο Μίκης Θεοδωράκης με την κατάπτυστη ομιλία περί "αριστερόστροφου φασισμού" που χειροκρότησαν ο Μιχαλολιάκος και ο Κασιδιάρης.

Οι χιλιάδες που συμμετείχαν στο συλλαλητήριο φυσικά δεν είναι όλοι φασίστες. Αλλά όλοι ανεξαιρέτως οι φασίστες, οι νεοναζί και οι χουντικοί ήταν εκεί. Η Χρυσή Αυγή, ο Στόχος, η Ελεύθερη Ώρα, ό,τι φασιστοφυλλάδα και ακροδεξιό μπλογκ υπάρχει, προπαγάνδισε μανιασμένα αυτό το συλλαλητήριο. Κατάπτυστα πανό εμφανίστηκαν, με το σύνθημα, ποτισμένο με το αίμα του Φύσσα, "Ο Παύλος ζει" - αλλά με την φάτσα του Παύλου Μελά. Και βέβαια πέρα από τα συνθήματα, τα τάγματα εφόδου ήταν εκεί.
Οι επίσημοι διοργανωτές του συλλαλητηρίου έχουν άμεση σχέση με αυτόν τον χώρο. Επίσημος διοργανωτής ήταν η λεγόμενη «Συντονιστική Επιτροπή Πανεθνικού – Παλλαϊκού Συλλαλητηρίου Παμμακεδονικών Ενώσεων Υφηλίου» που εκπροσωπούνταν από τους Ν. Γκατζούλη (Παμμακεδονικές Ενώσεις Υφηλίου»),  Μ. Pατσίκα, («Θερμαϊκός Ωρα Μηδέν – Ακομμάτιστοι Πολίτες»), τον Γ.Τάτσιο, (Πολιτιστικοί Σύλλογοι Μακεδονίας) και τη  Γ. Μπιτάκου, δημοσιογράφο.

Η «Παμμακεδονική Ένωση των ΗΠΑ» ιδρύθηκε το 1947 για να υμνήσει το δόγμα Τρούμαν που «έσωσε την Μακεδονία από τα πλοκάμια της Κομμουνιστικής απειλής». Το 1968, το 22ο «παμμακεδονικό» συνέδριό, στη Θεσσαλονίκη είχε οργανώσει η ίδια η χούντα του Παπαδόπουλου. Ο «ύπατος προέδρός» της έκφραζε τότε τον ενθουσιασμό του «διά την επελθούσαν πραγματικήν αλλαγήν εις τον πολιτικόν και κοινωνικόν βίον της φιλτάτης πατρίδος μας εκ της επεμβάσεως του εθνικού μας στρατού και υπό της Εθνοσωτηρίου Επαναστατικής Κυβερνήσεως της 21 Απριλίου 1967». Η Παμμακεδονική της Αυστραλίας διεκδικεί ως «ελληνική» σχεδόν όλη την Ανατολική Μεσόγειο!

Όσον αφορά στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδονίας, όπως διαβάζουμε στην ιστοσελίδα της: «ο πρόεδρος της Τάτσιος στην εισήγησή του καυτηρίασε τα εισαγόμενα τραγούδια που παίζουν και τραγουδούν οι μπάντες νεαρών μουσικών στην κατασκευασμένη Σκοπιανή γλώσσα…» Φυσικά, ο «πολιτισμός» δεν σταματάει στις απαγορεύσεις μιας κατά τα άλλα «ανύπαρκτης γλώσσας»: Άλλο υψηλό στέλεχος της Ομοσπονδίας μέχρι τον Μάη του 2017,  ονόματι Ευαγγελίδης, έχει γράψει άρθρα με θέμα «Πως θα γίνει ο διαμελισμός του σκοπιανού προτεκτοράτου».
Η Μπιτάκου, διοργανώτρια αγώνων πάλης no limits, έχει γράψει στη σελίδα της στο φέισμπουκ για τους κατοίκους της γειτονικής χώρας ότι «Πρέπει να τους τελειώσουμε και μπορούμε πριν μας αφανίσουν ολοκληρωτικά» και για τους «εσωτερικούς εχθρούς» ότι «το επόμενο συλλαλητήριο που από σήμερα ετοιμάζεται και που έρχεται να σας αποτελειώσει προδότες». Κάποια Παυλίδου, πρόεδρος κάποιας κίνησης «Ελλήνων Πολιτεία» και αρθογράφος στην Ελεύθερη Ώρα έγραψε καλώντας στο συλλαλητήριο: «Μία σφαίρα για τον εχθρό, δύο για τους προδότες, αν χρειαστεί και τρεις…» «Πάμε στο Σύνταγμα να τους αποτελειώσουμε».

Καλούσαν επίσης οι Ενώσεις Αποστράτων Αξιωματικών ο πρόεδρος των οποίων αντιστράτηγος Β. Ροζής έχει υπάρξει βασικός ομιλητής σε εκδηλώσεις που γίνονται στο Γράμμο και στο Βίτσι, αλλά και σε πρόσφατη εκδήλωση στου Μακρυγιάννη. Η «περιφρούρηση» του συλλαλητηρίου είχε ανατεθεί στην Ομάδα εφέδρων καταδρομέων «ΟΔΕΥΩ». Σύμφωνα με το infowar σε «επικοινωνία με έναν εκ των συντονιστών, μας εξήγησε ότι η ομάδα “Οδεύω” αποτελείται ως επί το πλείστον από εν αποστρατεία μέλη των ΟΥΚ και των ΛΟΚ. Προς τιμήν του κυρίου Πατσίκα και του κυρίου Τοπαλίδη αποδέχθηκαν την προσφορά μας (για την περιφρούρηση), ανέφερε ο συνομιλητής μας συμπληρώνοντας ότι έχουν την σχετική τεχνογνωσία, αφού είχαν κάνει και την περιφρούρηση του Χριστόδουλου».
Στη συνέντευξη τύπου που έδωσαν οι διοργανωτές, σύμφωνα με την ΕφΣυν, σε σχετική ερώτηση απάντησαν ότι «οι οικονομικές ανάγκες καλύπτονται εν πρώτοις από την ομογένεια και δη των ΗΠΑ και εν δευτέροις από εταιρείες και φυσικά πρόσωπα».

Η Έρη Ρίτσου απαντά


Για τη χρήση της «Ρωμιοσύνης» στο εθνικιστικό συλλαλητήριο έκανε δήλωση η κόρη του ποιητή, Έρη Ρίτσου:  «Μαθαίνω πως στο συλλαλητήριο ακούστηκε η Ρωμιοσύνη: "Τούτο το χώμα είναι δικό τους και δικό μας". Βέβαια ο Ρίτσος όταν έγραφε τους στίχους αυτούς δεν είχε υπ' όψιν του τη συγκεκριμένη σημερινή χρήση από τα πάσης φύσεως παλληκάρια που γίνανε μαλλιά κουβάρια... (Εκτός και αν η χρήση από πλευράς διοργανωτών είναι μια συμβολική χειρονομία συμφιλίωσης με τη γείτονα χώρα. Επί μακεδονικού εδάφους όλοι μαζί, το χώμα της Μακεδονίας είναι δικό τους και δικό μας! Οπότε, πάσο!)».

Όσον αφορά στον παραολυμπιονίκη που φωτογραφήθηκε να χαιρετάει προκλητικά με τεντωμένη την παλάμη δίπλα στο Μίκη Θεοδωράκη, ανακοίνωση έχει βγάλει η Κίνησης Χειραφέτησης Αναπήρων Μηδενική Ανοχή. Όπως αναφέρει: «Ο έκπτωτος πρόεδρος των Ελλήνων Παραολυμπιονικών Σίμος Παλτσανιτίδης, που τα τελευταία χρόνια αρνείται να παραδώσει την προεδρία και να προκηρύξει εκλογές για την ανάδειξη νόμιμων εκλεγμένων εκπροσώπων, εμφανίστηκε σήμερα στο συλλαλητήριο της Αθήνας για την Μακεδονία ΔΙΧΩΣ να εκπροσωπεί απολύτως κανέναν παρά μόνο τον εαυτό του. Ο μισαλλόδοξος εθνικιστής που προκαλεί εδώ και χρόνια δημόσια με τις ρατσιστικές δηλώσεις του για τους πρόσφυγες και τους μετανάστες ντροπιάζει το Παραολυμπιακό κίνημα και τους ανθρώπους του».

Αστυνομικές πλάτες


Στη διάρκεια του εθνικιστικού συλλαλητηρίου τα ΜΑΤ του Τόσκα βρέθηκαν δίπλα δίπλα με κρανοφόρους ροπαλοφόρους της Χρυσής Αυγής που έκαναν επίδειξη κατεβαίνοντας την άδεια Πανεπιστημίου. Η αντισυγκέντρωση στα Προπύλαια είχε ήδη τελειώσει.
Λίγο αργότερα τα ίδια τα ΜΑΤ επιτέθηκαν σε συντρόφους-ισσες της ΑΝΤΑΡΣΥΑ που περιφρουρούσαν τα γραφεία του ΝΑΡ στην Κάνιγγος. Υπό την διακριτική παρακολούθηση της αστυνομίας οι φασίστες επιχείρησαν δύο φορές ανεπιτυχώς να κάνουν ντου στο αυτοδιαχειριζόμενο θέατρο Εμπρός. Στο θέατρο, εκείνη την ώρα ολοκληρωνόταν έκθεση φωτογραφίας και ζωγραφικής, το κτίριο ήταν ανοιχτό και με τη βοήθεια της κουζίνας «Άλλος Άνθρωπος» μοιραζόταν φαγητό σε πολλούς ανθρώπους της ευρύτερης περιοχής.

Αλλά και πριν από το συλλαλητήριο, η αστυνομία του Τόσκα έκανε ό,τι μπορούσε για να παρενοχλήσει την καμπάνια ενάντια στα συλλαλητήρια. Μετά την προσαγωγή αφισοκολλητών του ΣΕΚ στα Εξάρχεια από ΜΑΤατζήδες ακολούθησε μεγαλύτερη πρόκληση στην Ξάνθη. Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ΣΕΚ Ξάνθης: «Καταγγέλλουμε την επίθεση δύο υπαλλήλων της Ασφάλειας Ξάνθης σε εξόρμηση της Εργατικής Αλληλεγγύης το Σάββατο 3/2 στη Στοά Νούση. Με βρισιές, προπηλακισμούς, και απόπειρα να μας αφαιρέσουν την ντουντούκα, επιχείρησαν να εμποδίσουν την εξόρμηση της Εργατικής Αλληλεγγύης ενάντια στα εθνικιστικά συλλαλητήρια, τον εθνικισμό, για την ενότητα των λαών των Βαλκανίων».

Σοσιαλισμός Από τα Κάτω

Έξοδος από τα Μνημόνια στα χέρια των εργατών
Σχέσεις εξάρτησης - Oι Τράπεζες και οι “φούσκες”
Γυναίκες ενάντια στην καταπίεση
Η επιστροφή του Μακεδονικού

Από τον Πουλιόπουλο στον Ζαχαριάδη - Ο σύντομος ελληνικός Μεσοπόλεμος

Ο Λέανδρος Μπόλαρης θυμίζει την πορεία του ελληνικού καπιταλισμού μετά το τέλος της Μικρασιατικής Εκστρατείας, τους εργατικούς αγώνες αλλά και την μεγάλη αλλαγή του ΚΚΕ. Τυπικά την έναρξη του διεθνούς μεσοπολέμου σηματοδοτεί η «συνθήκη ειρήνης», η Συνθήκη των Βερσαλλιών που επέβαλαν οι νικητές του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου στους ηττημένους και υπογράφτηκε επίσημα τον Ιούνη του 1919.

Βενεζουέλα: Χρειάζεται εργατική εναλλακτική

Ο Νίκος Λούντος δίνει την πραγματική εικόνα της Βενεζουέλας και προτείνει διέξοδο. Οι εξελίξεις στη Βενεζουέλα έχουν μετατραπεί σε ιδεολογικό εργαλείο της δεξιάς σε όλο τον κόσμο για να πείσει ότι σοσιαλισμός σημαίνει καταστροφή.

Το 1968 στις ΗΠΑ

Ο Γιώργος Πίττας παρουσιάζει την έκρηξη του κινήματος στις ΗΠΑ που εξασφάλισε τη μεγαλύτερη ήττα του αμερικάνικου ιμπεριαλισμού. Το 1968 είναι μια χρονιά-καμπή για τις ΗΠΑ.

Βιβλιοκριτική: Φυλετικές θεωρίες στην Ελλάδα

Φυλετικές θεωρίες στην ΕλλάδαΠροσλήψεις και χρήσεις στις επιστήμες, την πολιτική, τη λογοτεχνία και την ιστορία της τέχνης κατά τον 19ο και 20ό αιώνα Επιμέλεια: Ε. Αβδελά κ.